sunnuntai 10. heinäkuuta 2016

VIERASKYNÄ - Sulhon näkökulma hääsuunnitteluun


Häitten suunnittelussa miehet edustavat marginaalia. Häämessuilla sulhaset seuraavat perässä, kun morsiamet ihastelevat kaasojen kanssa ensi kesän muotipukuja . Facebookin hääryhmissä kaikki osallistujat ovat naisia. Onko kukaan kuullut kahvilassa miesten välistä keskustelua siitä, että olisivat muuten suodatinpapereista valmistetut kukat niin ihana ja ekologinen hääkoriste? Tai että sulhaset vertailisivat facen hääryhmässä sitä, että minkä värinen liivi olisi hyvä kun häitten teemavärit ovat lohenpunainen ja karamellinkeltainen sekä teema klassisen uusmaalaisromanttinen?

Itse olen rehellinen ja myönnän, että häitten yksityiskohtien suunnittelu ei minua suuremmin kiinnosta. Tämä EI tarkoita sitä, että häät eivät minua kiinnostaisi tai en arvoistaisi morsiamen näkemää vaivaa pikkuasioiden suunnittelussa. Tottakai haluan, että häät onnistuvat hyvin. Tähän mennessä morsiameni on onnistunut näissä yksityiskohtien suunnittelussa niin hyvin, että minulla ei ole ollut mitään vastaansanottavaa. Hänellä on hyvä maku! Sen vuoksi hän morsiameni onkin.

Miestä kiinnostaa häissä kokonaisuus: se että juhla menee jouhevasti, kaikilla on hauskaa, ei ole liikaa odottelua, ruoka on hyvää, morsian on vieressä kauniina. Minun mielestäni on mahtavaa, että morsian saa näperrellä koristeita rauhassa, ilman että minun tarvitsisi tulla siihen kommentoimaan: "Eihän noin sovi!" Riitahan siitä vain tulisi.

Itse suunnittelin tukevani hääjärjestelyjä sillä tavalla kuin osaan: kuskaan morsianta koristekauppaan, tilaan halvat koristeet Ebaysta, valmistan hääkyltit... et cetera ad nauseam (latinaa: Ja niin edelleen, kyllästymiseen asti). Itse nautin siitä paljon enemmän.

Rakkain terveisin

Neilikin sulhanen

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentti piristäisi päivääni kovasti, joten jätähän merkki käynnistäsi :)